Стори оф Сурвивор: хеалинг афтер Хаити | RS.Lamareschale.org

Стори оф Сурвивор: хеалинг афтер Хаити

Криста Брелсфорд био добровољац у Хаитију, када је скоро постала једна од жртава земљотреса.

У ексклузивном интервјуу Криста говори о том застрашујући дан, њеног опоравка, и својим плановима за повратак у разорену земљу.

Њен први инстинкт је био научио један: Покријте главу и заштитите свој врат од даљег пада крхотина.

Земљотрес бушилице су уобичајене у свом Аљаске школи, тако да је знала да се сама заштити и чекати.

Након што је изгледало као бескрајни комешање (иако у стварности, почетни ударац је трајала мање од једног минута), све је стало и Криста се нашла дела разарања и пустошења.

load...

Следећих 48 сати, док је мучно, је брзо.

Било је око сат и по за Џулијана и њихов пријатељ Гералд Лумаркуе да одвојите од ногу, који је био заглављен испод бетонске плоче под углом од 90 степени.

Користили су руке, а онда је крампом.

Као Криста је лежао, мисли возио кроз главу: Да ли живим?

Ако је тако, да ли ћу икада поново ходати?

Да ли ће и даље имати живот сам сањао?

Мисли о њеној породици, о другим пењача који су преживели несрећу, око дечком код куће, Етхан.

Она је размишљала о свему и свачему да преузме фокус са ногу.

Шок сет у, а њен бол - који би требало да буде неподношљиво - је одложена до много касније.

"Осећао сам се као да губим циркулацију у нози, јер је кућа која се налази изнад ње", каже она.

"Нисам знао да сам толико повређен - Мислио сам да ми је нога је заспао."

Када Цхриста нога је ослобођен, Џералд и други Хаитија пријатељ, Венсон Жорж, је убрзала мотором кроз Порт-о-Пренс, Венсон држећи је као дете у наручју.

load...

"Био сам углавном забринута да ће моја нога ухвате у ланцу у мотоциклу", каже Криста.

"То је вероватно био и период када сам видела највише разарања и сировог хаос, јер се прашина није ни населили. Сви су и даље копање из зграде и откријем шта се десило."

Чули су да је болница најближи им је пропала, па су Цхриста једином медицинске установе су могли наћи, на војну базу, где су војници из Шри Ланка војске настојала њом.

Ту су мале шансе да се спаси ногу, али лекари ипак покушао.

Они превила јој ногу, дао јој течности, и држао је спустити температуру.

Венсон провели ноћ поред ње, на отвореном простору ( "Било је неколико стотина тешко повређен Хаићана тамо", каже она), као војници стабилизовала ногу и спреман је за следећи лет за Хаитију.

То није било док се она пробудила у болници Мајамију након првог операције да је прави бол и стварност постављен. Цхриста је увек суди бол на скали од 1 до 10, али од тада се повредио у земљотресу, њен стари 10 је sada њена нова 2. "Сећам се држи на шину кревета док су вуче са завоја након што сам изашао из операције", каже она.

"Сећам се да сам знојим. Сећам се како сам реаговао као лекари извукли завоје ногу на најбољи начин имао невероватне можете да замислите. Било је страшно боли."

Лежао у том болничком кревету, питала се, Да ли мој дечко знам ни где сам ја?

И ако је тако, да ли ће и даље жели да буде са мном у мом стању?

Криста је упознао Етхан, сада 29, када су обојица били дипломирани студенти на Универзитету Колумбија у Њујорку;

Они су били авид пењача и провео многе викенде пењање заједно у држави Њујорк.

Њихов однос је наставио у наредних три и по године, Итан живи у Њујорку, Криста живи у Аризони - обоје студирали, планинарење на опуштање, и надајући се да ће једног дана живе у истом граду и да заједнички живот.

Како би то случајност има, Етхан дипломски рад обухвата студију математичких алата за Сеисмологистс, научника који анализирају земљотреса.

Он прима е-маил сваки пут када велики земљотрес погоди негде на свету.

12. Јануара, е-маил га упозорио да је земљотрес погодио Хаити, недалеко од места где је његова девојка радила.

Криста је лежао у болничкој соби у Мајамију, два сата од хитне операције, када Итан пожурио у, паника капље из свог непроспаване лица.

"Он је био у сталном контакту са својим родитељима", каже она, и чим су чули да су је ставили на авион за Миами, ухватио следећи могући лет из Нев Иорка.

Месец дана раније, Итан и Криста су одлучили да ће сачекати да се венчају док су обојица били живи у истом граду у исто време.

Али, тог јутра у болничкој соби ", рекао ми је у протекла два дана је био најгори од свог живота, бар ноне", каже Криста.

Он је предложио на лицу места, и она је пристала.

Месец дана и четири операције касније, Криста и Итан се вратио кући у Аризону.

Она је морала да почне рехабилитацију и врати у школу.

Он је преселио код ње, ради на његовом дипломско дисертацију из даљине и разговору са својим саветницима преко телефона.

Десна нога Цхриста је био постављен за привременог протезе, али у пролеће, док чека на више стална, она је морала да амбле око на штакама.

Требало је сат времена дуже да ради било шта.

Уместо једне пут око кухињу да се доручак, сада је три: једну за млеко, један за житарице, један за посуду и кашиком.

Отвори фрижидер, стање на штаке, зграби млеко, ребалансом на штаке, затворена фрижидер, хоббле табели са млеком, поновите житарица, поновите за чинију и кашиком.

Веш постао више корака задатак, као и туширање.

И зато она још била да се навикну на свом новом телу, она би повремено наћи себе беспомоћан.

"Могао бих да стојим без својих штака", каже она, "и врло често бих стајао негде и ја бих покупити нешто горе и немају своје штаке и схватити, заглавио сам се! Не могу да идем нигде. "

Потреба да се прилагоди се протеже на већим физичким активностима.

За време, једини одобрени вежба је пливао, један од ретких она никада не би стварно урадио.

"Када сам одрастао на Аљасци, само пливање сам знао је," Ово је појас за спасавање. Стави то. "

Могу да задржим главу изнад воде и Доггие весла, али нисам знао да плива. "

Пријатељ јој је показао основе, а сада Криста плива на локалном базену да задржи кардио снагу горе и своју тежину доле.

Њен протеза је цустом-маде специфичним мерењима, укључујући и скуп телесне тежине, тако да ће бити прекинут износ притиска ставља на десну ногу.

Ако њена тежина варира превише, она може бити приморана на нову протезу, што може да кошта горе од 20.000 $.

За девојку која је покренута полумаратон пре одласка на Хаитију и који бикед свуда и подигла онолико често колико је могла, то је значило куповину скалу по први пут у свом животу.

У сновима Цхриста је ноћу, она је војно способан човек, а не ампутиране: "Када сањам, још увек имам две ноге, трчим око школе и покушава да своје радове на време, или сам пењање или пливање. "

Она је само неколико пута је сањао о Хаитију, али сваки пут она, ради се о самој земљи, а не катастрофа која је погодила.

Можда је то зато што кад је будна, њене мисли су мање о прошлости, а више о будућности.

Криста је преживела и борац.

Она одбија да ми је жао због себе, иако она има кривице неког преживјелог.

"Ја верујем да сам жив, јер сам Американац", каже она.

"Мислим, можда преживела да сам Хаитија -. Ако сам имао медицинску негу и да није стечен заражен и имао породицу која је имала храну, можда сам могао да преживи То је вероватно, али ја сигурно не би био као. Здрава као што сам ја сада сам имао среће:. Нисам била заглављена дуго сам га направио у Миами, сам здравствено осигурање, нико од остатка мене је заиста повређен ".

Упркос њеном чудесном опоравку, Криста је био приморан да успори скроз доле и да у тренуцима у животу је некада тркали прошлост, чак и световне и заједничке они.

Она је полако планира своје венчање - и за медени месец, она и Итан планирају да иду на излет рок-пењање на Тајланду.

На крају, она жели да се придружи брату на Хаитију.

(Лекари чекају оток да се смањи и за Цхриста је кожу на потпуно зарасти око ампутације сајту пре него што њено опремање са својим сталним протезе).

У међувремену, она је успела да стекне довољно снаге да поново виси о концу на страни планине.

Око месец дана после земљотреса, чак и пре него што је добила своју прву протезу, она се попео на зид у пењања теретани.

Дана 12. Марта, тачно два месеца након земљотреса, отишла је лед пењање.

До средине јуна, била је пењање на Јемез планинама у Новом Мексику, где је скоро цело лето провео раде истраживања.

Ове невероватне подвизи су захваљујући у великој мери протетичар Мицхаел Пацк.

"Он је био најважнији део мог опоравка и повратка у нормалан живот", каже Криста.

"Постоје два дела на испод колена ортопедско помагало: утичница - део моја нога седи у - и стопала могу пребацити на ноге се за различите спортове или да носе различите ципеле На крају, ја ћу.. Многи протетске стопала могу их имати за лед и пењање, бициклизам, пешачење, трчање и планинарење.. Na много начина, пењање је лакше од ходања. I даље је иста спорта, само други сет потеза. "

Оно што се догодило у Хаитију можда прекинуо Цхриста напредак у преласку ствари од ње живота листе обавеза, али она је поново на путу: Она жели да заврши свој докторат, Мастер иде низ степенице, без узимања им један корак у оваквом тренутку мало дете, и настави да ради са организацијом је помогао створити, Цхриста је Ангелс (погледајте "Помоћ Цхриста јунаци", страна 139), иницијативу за подршку пријатељима и колегама у граду где је и Џулијан радили.

И наравно, ту је и посебна шетња до олтара.

"Дефинитивно идем са дугом, бијелој хаљини", каже Криста, уз смех.

И она ће свакако бити ходање.

Сличне вести

7 ствари које треба да знате ако размишљате о шампонима за дичење

Производ за љепоту или секс играчка: можете ли рећи разлику?

8 начина да задржите што више косе на глави као могуће

Post Лепота

Колико дуго можете да користите ту цевчицу маскара?

Ово су сви начини на које можете користити Авокадо у Вашој рутини лепоте

Припремите своје пеепере за пролеће са овим шминкама за шминку за очи

3 ствари које свака девојка има са цурлсима у њеној лепотици

Испитао сам гомилу природних деодоранти - ово су они који заправо функционишу

Најсветлија боја за боје за сваку боју косе

7 лепотних производа који ће вас одржавати када се време гори

Ваши приватни делови: лекција у женској анатомији